Everything about you-Kap 5

Tidigare
-          Are you shore you have to leave, frågade jag.
-          Yes but I wish I didn´t have to but I need to go to school you know and if I stay here I never leave, skrattade hon och gick fram till mig.
-          I had a really great time today, sa hon och kollade in I mima ögon.
-          Me too, you have really pretty eyes, sa jag till henne och hon kollade blygt ner I marken jag tog mina fingrar under hennes haka och tog upp den och lutade mig fram och kysste henne. Hon tog sina armar runt min nacke och jag tog mina händer om hennes midja. När vi särade våra läppar tillslut så stod vi bara där en stund och höll om varandra det var mysigt men tillslut var hon tvungen att gå sa vi sa hejdå.




 

 

Det hade gått tre dagar sedan jag hade haft min dejt med Harry vi hade inte träffats något mer men vi hade messat med varandra. Jag hade varit upptagen med skolan och han av sitt jobb. Men jag saknade honom fast vi bra hade träffats två gånger men jag undrade hur det låg till emellan oss i fall vi var pojkvän och flickvän eller i fall vi bara dejtade. Det var torsdag eftermiddag och jag gick precis ut från mitt klassrum vi hade haft den sista lektionen för dagen. Jag tog upp telefonen och såg att jag hade fått ett sms från Harry. Hallo do you want to come over on movie night to night at my place it´s just going to be me and a few friends? You can also bring a friend if you want to :) xx Harry. Jag log han ville träffas ikväll men var Ash ledig ikväll jag hade ingen annan att ta med annars ingen jag vill ta med I alla fall. Jag väntade med att svara Harry och ringde upp Ashley.
-          Hi Annie whats up?
-          I was wondering do you have anything planned for tonight.
-          If you mean beside me walking around in my sweats? Why?
-          I got invited to Harry´s place for a movie night with his friends and he said I could bring someone. So right away I thought of you of course, so do you wanna go?
-          Of course I would love to hurry up and text back.
-          Ok wait how do you know I hadn’t?
-          I know you bye.
-          Bye.
Jag skickade tillbaka meddelande till Harry. That sounds fun. What time? Xx. Jag gick ut ur byggnaden och  jag kände en kylig vind pust så jag satte på mig tröjan jag höll I handen. Jag började gå hemåt och var glad åt jag bara jobbade på helgen och tisdagar och onsdagar.  Jag kände telefonen vibrera. Jag kollade ner på den sms från Harry. Fun you could come at about 6.30 xx. Jag smsade tillbaka att det blev bra och kollade på klockan 17:00.
-          Shit, vässte jag tyst.
Jag skyndade hem och såg att som tur var Ash redan var hemma.
-          Ash hurry to get done we should be there in about an hour, skrek jag nästan.
-          Nice to see you to but shill sis it´s long, sa hon lugnt.
Jag gick fram till henne och vässte.
-          You better not embaress me I really like this guy.
-          Shill lets go find us something to wear.
Vi gick bort till den stora garderoben och började rota. Efter en halv timma var vi båda redo att åka vi hade båda på oss varsin OnePiece och vi var nästan helt osminkade.
-          Are you ready for this, sa Ash och kollade frågande på mig.
-          Of course………….not, sa jag och började känna mig lite nervös tänk om hans vänner inte gillade mig tänk om jag hade fel kläder på mig osv.
-          Take it easy it´s going to be fine you know do you know if he has any cute freinds? Sa Ahs lugnande.
-          No of course I don´t know if he has, sa jag och kollade på henne menande.
-          I almost forgot, sa jag och tog upp telefonen och klickade på youtube appen. Jag sökte på One direction och det ploppade upp en massa förslag jag tryckte på den översta och det började spelas musik.

You´re insecure don´t no what for you´re turning heads when you walk thru the door.

Don´t need make up to cover up being the way that you are is enough.

Everyone else can see it everyone else but you, Harrys ansikte ploppade upp och han såg extremt gullig u than sjungde ju as bra. Jag pausade låten och tryckte in på iTunes och laddade ner den.  Jag kände hur Ashley kollar mig bakom ryggen.

-          What are you doing? Säger hon och kollar frågande på mig.
-          What I had to hear what he sounded like, sa jag och kollade oskyldigt på henne.
-          Lets go! Sa vi kör och började gå till Harry jag kom typ ihåg vägen till honom eftersom jag hade gått hem innan.

 När vi kom fram stirrade jag på port kods grejen det fanns ingen skylt eller liknande vad man skulle trycka på för att komma till dit vilket var förståligt så jag tog upp telefonen och efter ett antal signaler svarar en okänd manlig röst.
-          Hello you have reached Harrys phone.

-          Hi my name is Annie is Harry there? Sager jag tveksamt.
-          Uhm not really how can I help you?,säger rösten och  jag hör hur Harry skriker I bakrunden så jag antar att det är hans kompis så jag svarar.
-          I´m standing outside Harrys house I was invited to a movie night thingie, säger jag osäkert
-          Ok just wait I´m sending someone down to open for you bye, sager rösten.
-          Bye, svarar jag men det var försent han hade redan lagt på.
-          So what did he say, frågade Ashley.
-          He said that someone would come down and open for us but it wasn’t Harry who ansvered the phone it was someone else. , sa jag och vände mig mot dörren och såg att dörren öppnades.



Förlåt förlåt!! Jag vet så himla efter men har inte kommit på något att skriva om.  Hoppas ni gillar den:) Komentera!!

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Jättebra kapitel! :D

2012-02-28 @ 09:01:44
URL: http://gabriellaita.blogg.se/
Postat av: Olivia

Längtar till nästa! :D

2012-02-29 @ 23:21:58
URL: http://onedmoments.blogg.se/
Postat av: Linn

sv: Tack detsamma :) Jättefin header btw! Kram <3

2012-03-02 @ 19:28:17
URL: http://onedirectiondiary.blogg.se/
Postat av: KUSINEN !!

oo, spännande :D

2012-03-06 @ 19:46:04
URL: http://secj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Novellen är super bra men jag tycker att du kanske kan skriva att de pratar på svenska, asså när Ashley och Annie pratar med varandra för de kommer ju från sverige ;)annars kan du ju ha engelska ;)

2012-04-01 @ 15:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu