Everything about you-Kap 6

Tidigare
-          I´m standing outside Harrys house I was invited to a movie night thingie, säger jag osäkert
-          Ok just wait I´m sending someone down to open for you bye, sager rösten.
-          Bye, svarar jag men det var försent han hade redan lagt på.
-          So what did he say, frågade Ashley.
-          He said that someone would come down and open for us but it wasn’t Harry who ansvered the phone it was someone else. , sa jag och vände mig mot dörren och såg att dörren öppnades.



 

Innanför dörren står Harry och ser allmänt söt ut. Sen säger han.
-          Hi.
-          Hi, det är som jag hypnotiseras av hans ögon och vi bara står och kollar på varandra. Efter en stund så
kommer jag på att Ashley står bredvid mig.
-          Right, this is Ashley, säger jag och rodnar och tror att jag kommer dö.
-          Hi welcome it was Niall on the phone if you wondering they took it from me hehe, säger Harry. Vi går in genom porten och jag ger honom en kram jag känner att han kramar mig extra hårt. När han släpper ger han mig ett snett leende och jag ler tillbaka vi går in i hissen.
-          So Harry how many people are here? Frågar jag.
-          Oh it´s just my four best mates  and some of their girlfriends, säger han. Och hissen stannar och dörrarna öppnas. Vi kliver ut och går in I deras lägenhet.  Innanför dörrarna sitter fyra killar i den stora soffan och det är också tre tjejer där som jag antar är deras flickvänner jag är glad att se att inte alla har med en flickvän för då skulle nog Ash känna sig utanför. Vi går in och tar av oss våra jackor och skor. Jag känner att Ash tar mig i handen och drar mig till henne och viskar.
-          Are you sure that I won´t be in the way or something, men vad Ash brukar alltid vara jätte självsäker och vara jätte utgående när vi träffar nya människor.
-          It´s going to be fine theirs probably one of those boys over there that don´t have a girlfriend so you won’t be alone, sager jag menande. Vi går in I rummet.
-          So everbody this is Annie and Ashley, sager Harry högt.
-          Hi, säger jag tyst och vinkar lite.
-          Hello, säger Ash lite högre.
-          So this is Liam and Danielle, säger Harry och pekar på en kille med ganska kort mellanbrunt hår och en tjej med brunt lockigt hår. De vinkar lite lätt.
-          Eleanor and Louis, fortsätter han och pekar på en kille med ganska kort brunt stylat hår och en tjej med brunt medel långt hår. De vinkar och den brunhåriga killen som uppenbarligen heter Louis säger.
-          Hi nice to meet you Harrys been nagging about you whole week, jag känner hur jag börjar rodna jag kollar på Harry som också har fått en lätt röd nyans på kinderna sen kollar jag ner i golvet och det känns som jag kommer dö av pinsamheten som uppstår.
-          Anyway this is Niall and Emerentia, tillslut fortsätter Harry och pekar på en blond kille och en tjej med långt brunt lockigt hår.
-          But you can call me Emmi, säger hon och ler.
-          Finally this is Zayn, säger han och pekar på den siste killen nästan som han vill påpeka att han är den enda utan flickvän här han har I alla fall svart kort hår som står rakt upp.
-          So have a seat but Annie can you come help me with the snacks? Sager Harry och kollar på mig.
-          Ähhm ok, svar jag och går in i köket med honom.
-          So do Zayn have a girlfriend? Frågar jag och tanker på Ash.
-          Why? Are you interested? Frågar Harry mig och höjer sina ögonbryn.
-          Yes Harry very much so svarar jag ironiskt.
-          uhm no he hasn’t.
-          Good to know, sa jag och log ett snett leende åt honom. Han skickar ett tillbaka och börjar plocka fram saker.
-          Do you need help with that? Frågar jag honom.
-          Yes sure you can take some coke and sprite in the fridge over there, sager han och pekar på ett stort kylskåp I rostfritt stål. Jag går dit och öppnar kylskåpet som är fullproppat med saker men till slut hittar jag drickorna jag plockar ut dem och stänger dörrarna.
-          Where are your glasses?
-          In that cabinet, säger han och pekar. Jag tar fram tio glas och jag kommer på att jag inte kan ta allt på en gång så jag lämnar kvar glasen och går med Harry ut till det andra och lämnar drickorna. Sen går jag tillbaka till köket och hämtar glasen men när jag kommer tillbaka är hela soffan full så det finns ingen chans att jag skulle kunna få plats. Jag börjar känna ångesten komma Vad ska jag nu sitta? Jag ser en fåtölj i ett hörn på rummet det får väll bli den lite ensamt bara. Jag kan ju inte direkt sätta mig på Harry. Så jag sätter ner glasen på bordet och går bort för att sätta mig i fåtöljen men jag känner hur någon tar tag min hand jag kollar dit det är Harry han drar mig ner i hans knä. Jag kollar upp i hans ansikte han ler ett söt leende och jag ler lite smått tillbaka och sätter mig tillrätta så jag inte tynger ner honom. Tänk om han tycker att jag är jätte tung och att han ångrar sig att jag fick sitta i hans knä? Jag andas lugnt och försöker inte tänka på det. Han lägger armarna om mig och säger.
-          Witch movie should we see? Frågar Louis och hoppar upp från soffan och öppnar skåpet med filmerna. Jag kollar på Ash och ser att hon sitter och pratar med Zayn och de andra där borta jag ler för mig själv.
-          I wanna see grease, säger Niall och Louis håller med.
-          Is that ok with everybody? Frågar Louis, alla nickar han tar fram den och sätter in den och hoppar på soffan.

I slutet av filmen

Filmen hade varit kul och jag hade fått höra ett mycket ”vackert” sångframträdande av Louis och Niall. Mitt i filmen hoppade de upp på golvet och började dansa och sjunga och vi andra dog i gapskratt. Nu var filmen slut och jag satt och hållde på med Harrys hår flätade det och så.

-          So do anyone want to see another movie? Frågar Liam som mest suttit tyst och myst med sin flickvän under kvällen.
-          Ok, svarar alla. Han går fram och sätter in en skiva vi ser inte vilken det är men sen startar den och jag hör Harry Potter musiken starta.
När ungefär hälften av filmen har gått sover Harry jag kollar runt i rummet och ser att alla sover förutom Emmi.
-          So where are you from? Frågar hon mig.
-          I am from Sweden actually Gothenburg and you? Svarar jag.
-          Jag kommer också från Sverige men vad roligt, ler hon.
-          Verkligen varför flyttade du hit?
-          Jag är egentligen bara här den här veckan ähm jag går i skolan i Sverige men reser oftast hit på helgen för att träffa Niall, svarar hon.
-          Jaha har du planer på att flytta hit?
-          Ja antagligen att börja plugga här skulle vara mysigt och du hur länge har du bott här?
-          Jag flyttade hit för att påbörja en sång karriär men det går lite segt med det just nu kan jag säga jag jobbar på ett café för tillfället men ja det är väll alltid en början och jag har bott här sen i början av året, svarar jag.
-          Åh vad roligt jag måste definitivt höra dig sjunga, säger hon och jag rodnar. Vi sitter och snackar ett tag till innan jag bestämmer mig för att jag och Ash måste åka vi har ju trots allt skola imorgon. Jag reser mig från Harrys knä och han vaknar till.
-          Where are you going? Viskar han.
-          We have to go you we have school tomorrow. Han nickar och jag går bort till Ash som ligger lutad mot Zayn och sover jag känner mig lite taskig som måste väcka henne. Men jag puttar försiktigt på henne.
-          Ash wake up we have to go. Hon mumlar lite och öppnar ögonen. Hon ser att hon ligger lutad mot Zayn och hon rodnar och ställer sig försiktigt upp. Jag byter nummer med Emmi och vi går till hallen och Harry följer oss ut. Ash ger honom en snabb kram och sen kramas vi en lång stund och han pussar mig på kinden.
-          Bye
-          Bye tell the others good bye from us, säger jag och vi går ut genom dörren.

 Jag går tillbaka till rummet där alla sover jag är ganska nöjd med kvällen Annie verkar att haft kul och kommit överens med de andra och hennes kompis var jätte trevlig. Jag hade märkt att hon känt sig lite obekväm till en början men efter en stund kände sig som hemma. Jag går in i mitt badrum och börjar borsta tänderna sen går jag ut till de andra och väcker de sist väcker jag Zayn han reser sig förvirrat och frågar.
-          Where is Ashley? Jag ler mot honom.
-          She and Annie had to go home because they have school and stuff tomorrow.
-          Oh, säger han pafft. Will we meet them soon again? because I didn’t get her number.
-          Probably, svarar jag och rycker på axlarna.

 


Ok här kommer Kap 6 med Emmi som var intreserad av att vara med (vilket var jätte roligt).
I alla fall så hoppas jag att ni tyckte att det var bra komentera gärna =) blir jätte glad. Tack föresten för de komentarer jag fått man blir verkligen sugen att skriva då.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är grym på att skriva! :D

2012-03-03 @ 20:45:35
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Lydia

super braa!! :D

besök gärna min novellblogg om 1D! :D

Postat av: KUSINEN !!

superbra handling, LIKE IT!!

2012-03-06 @ 19:58:05
URL: http://secj.blogg.se/
Postat av: Maja

Jätte bra!!! kolla gärna in i min novell blogg :D http://onedoned.devote.se/

2012-03-07 @ 18:08:41
URL: http://onedoned.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu