Everything about you- Kap 7

Tidigare

 Jag går tillbaka till rummet där alla sover jag är ganska nöjd med kvällen Annie verkar att haft kul och kommit överens med de andra och hennes kompis var jätte trevlig. Jag hade märkt att hon känt sig lite obekväm till en början men efter en stund kände sig som hemma. Jag går in i mitt badrum och börjar borsta tänderna sen går jag ut till de andra och väcker de sist väcker jag Zayn han reser sig förvirrat och frågar.
-          Where is Ashley? Jag ler mot honom.
-          She and Annie had to go home because they have school and stuff tomorrow.
-          Oh, säger han pafft. Will we meet them soon again? because I didn’t get her number.
-          Probably, svarar jag och rycker på axlarna.
 



-          So what did you think about her? Frågar jag dem.
-          I liked her but she was really quiet though, säger Liam.
-          I think Zayn really liked her friend, säger Louis vi andra börjar skratta och Zayn kollar förvirrat runt på oss.
-          She was nice,  säger han.
-          uhm she is just shy buit she is so sweet, säger jag.
-          I loved the fact that she was Swedish, flikar Emmi in.
-          Is she, säger Niall förvirrat.¨
-          Yes she moved here at the beginning of the year she goes to school here and stuff, förklarar Emmi.
-          Cool
-          So guys I am going to bed and I suggest that you do the same, säger jag för jag är riktigt trött jag kollar på klockan och ser att den är halv ett så jag säger hejdå till de andra och släpar mig till mitt rum. Jag går in på toan och sätter tandkräm på tand borsten och ska precis ta in den i munnen när jag kommer på att jag redan borstat tänderna så jag sköljer av tand borsten och går ut till min säng drar av mina kläder. Jag går bort till min mobil laddare och sätter in telefonen jag ser att jag fått ett nytt meddelande från Annie jag öppnar det “Hi there I had a really good time tonight hope you had to:) I now Ash did she can´t stop talking about Zayn lol I really liked your friends but I´m a bit shy when I meet new people Anyways goodnight Annie xx” jag svarar snabbt “I did to, my friends liked you guys as well :) I think that Zayn liked her to. Do you want to have proper date soon? xxHarry”. Det kanske var lite tätt inpå att bjuda ut henne nu direkt men jag kunde inte hjälpa det jag saknade henne redan. Jag kände att telefonen vibrerade ”Sure just name the time ;) xx” jag log för mig själv hon ville träffa mig igen. Jag skickade tillbaka att jag skulle höra av mig imorgon. Jag hoppade på sängen och somnade med ett leende på läpparna.

 

-          So I really liked Zayn to bad I didn´t get his number though, säger Ash fundersamt vi är nästan hemma och jag håller på med mobile och har precis skickat iväg ett sms till Harry om att jag gärna går på en dejt med honom.
-          I have feeling you will meet soon again säger jag.
-          I hope so do you think he liked me?
-          I know he did whats not to like? SÄger jag säkert. Ash ser fundersam ut.
-          So what did you think of Harry?
-          Oh he was really cute you guys look so adorable together and the other guys seemed cool to.
-          And that girl I assumed is Nialls girlfriend is Swedish I talked a bit with her when you guys were asleep.
-          Oh fun I know you miss talking it, säger med ett leende.  Vi är framme vid huset så vi skriver in koden och går in vi är så trötta att vi bara borstar tänderna och hoppade i sängen med kläderna på det var ju ändå OnePiece. 

Nästa morgon vaknar jag tidigt eller tidigare än vanligt jag går ut till köket och äter en skål med flingor med mjölk. Jag ler för mig själv mitt liv hade verkligen förändrats jag dejtar en av de sötaste killarna ever och jag hade världens bästa vän. Det var en sån stor skillnad från i Sverige där jag nästan inte haft någon vän som jag litade på jag tillbringade den mesta tiden hemma på mitt rum och skrev musik och läste. Jag hade heller ingen bra relation med min pappa han hade problem med sin ilska så han kunde få utbrott för små saker men han hade aldrig slagit mig eller så men det hade varit nära några gånger, men jag och min mamma hade en rätt bra relation. Jag försökte ringa till henne när jag hade tid. Jag hade också en bror som var några år äldre än mig han bodde i Sverige han hade flyttat hemifrån så fort han blev 18 och vi hade förlorat kontakten lite men jag hade bott där i någon vecka innan jag åkt till London. Så vi försökte hålla ihop och ringa varandra minst en gång i veckan. Jag drog fram min gitarr och började spela på den och nynna på en låt som jag skrivit själv jag hade bara skrivit refrängen och lite på första versen än så länge. Jag satt en stund och spelade sen kom jag på att det kanske var tid att vecka Ash vi skulle bara ha två lektioner idag men vi skulle jobba direkt efter. Jag skakade Ash lite.

-          It´s time to get up now so we don´t come late to school, sa jag lugnt.
-          Because that’s such a tragedy, svarade hon irreterat.
-          Ok suit yourself sa jag och gick fram till garderoben och började leta efter något man kunde ha på sig. Jag ”grävde” runt lite och tillslut drog jag fram ett par svarta jeans och en svart tjocktröja jag tog på mig det med ett linne under och satte mig för att borsta håret mitt typiskt nordiska långa blonda hår låg i vågor som det alltid gör efter natten, håret gick ungefär till naveln. Och det tog alltid jätte lång tid att fixa det, det rufsade sig hela tiden och la sig i tovor. Men annars var det ganska fint. Jag stoppade in plattångens kontakt i väggen och väntade på att den skulle värmas upp sen satte jag på tv:n för att se om det var något intressant på. Det var det inte men jag lät den ändå stå på det var skönt för det kändes inte så ensamt då. När jag var klar hade Ash gått upp så jag gick till bordet och satte mig vid henne.
-          So who is your date with tonight I don´t now really you know Natalie she set me up on a blind date.
-          Oh well that’s exiting, säger jag med ett flin. Hon gjorde en grimas åt mig och fortsatte äta sin macka.
-          We have to get going soon so you have to hurry, säger jag


Ok detta kapitlet blev as tråkigt men måste ju skriva något. Hoppas att ni gillar det i alla fall. Komentera gärna =).

Kommentarer
Postat av: 1Dpiics - agnes

kika gärna in på min blogg om one direction! :D

du lär inte ångra dig iaf! ;D

http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-03-16 @ 17:49:21
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh gillar den här mycket!Fortsätt skriv tack XD

2012-03-24 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu