Everything about you-Kap 4

Tidigare
-          Taxi.

Vi vinkade till oss en och satte oss i den tryckte in alla våra påsar sa adressen till chauffören. När vi hade kommit fram så drog vi ut alla våra påsar gick upp till ”lägenheten” och började plocka upp vad vi hade köpt.

-          Herregud vad är detta , skrattade Ash och höll upp en förfärligt ful tröja.
-          Den här då, sa jag och höll upp en ännu fulare.
-          Vi måste ta bättre hand om våra pengar och inte spendera det på skräp, sa jag och vi började skratta hysteriskt.

Plötsligt hörde jag ett pling från telefonen och gick fram till min väska och drog fram den.Jag hade fått ett meddelande jag log för mig själv när jag såg vem det var från.

Tumblr_lz2hfgyrfe1qilrigo1_500_large

Jag kollade åter igen på smset jag fått ”Hi its me Harry  but i guess you see it on the screen anyways (hehe I tend to write to long texts sometimes). I´ll get to the point would you like to go on a date tomorrow? xx”. Jag stod där och log han ville gå på en dejt med mig imorgon. Ashley såg på mig och frågade.
-          What are you standing there smiling about?
-          Harry just asked me out on a date tomorrow, sa jag med ett leende.
-          Oh you haft to go or I´ll kill you, sa hon och tog upp sina knytnävar och boxade I luften.
-          Ashley do you have any idea how funny you look, skrattade jag.
-          Not really but don´t change the subject are you going to go on that date I know you want to anyhow, sa hon och kollade på mig menande.
-          I know but I don´t know how well I can handle the hole being in a famous boy band thing, but fine I´m texting back to him right away, sa jag och tryckte upp hans sms svarade att jag gärna ville gå ut med honom men att jag hade skola så att det var tvunget till att vara efter det och att jag skulle ringa honom när jag slutat.
-          So how is the dating thing going for you, frågade jag Ashley.
-          Well ok I guess I mean it is a little slow at the moment but I actually have a date on Friday like normal people instead of a Monday hehe.
-          Well I can´t help that he´s schedule is messed up, svarade jag och såg att jag fått ett sms tillbaka “Ok see you tomorrow xx” .
-          Well well I´m hungry we haven´t eaten sense I don´t know forever what do you want?, frågade hon mig jag tänkte efter och svarade.
-          Oh can we have Swedish meatballs and mashed potatoes, sa jag det var en av de få sakerna jag saknade med Sverige så var det hemgjorda köttbullar.
-          Fine, svarade hon jag gissade på att hon började bli lite trött på det eftersom jag ville ha det hela tiden. Vi började göra i ordning det.

Snart satt vi mätta och belåtna och snackade i hur länge som helst tillslut kollade jag på klockan och såg att den var mycket så vi gick och la oss.

Nästa morgon vaknade jag av att väckarklockan ringde jag slängde armen på så att den skulle tystna jag låg i sängen och funderade lite sen kom jag på att det var idag jag skulle ju på dejt med Harry jag hoppade genast upp ur sängen och gick och kollade i fall Ash var uppe. Det var hon, hon satt trött vid köksbordet med en skål med flingor.
-          Godmorning, kvittrade jag.
-          What are you so happy about? Frågade hon trött.
-          Well maybe it’s because today I have a date with a cute guy today, sa jag glatt.
-          Well that is a god motive but what are you going to wear? svarade hon lite piggare.
-          That’s a problem I´m not really shore, would you like to help me pick out something? frågade jag henne för jag visste att hon älskade att välja kläder åt mig hennes framtids drömmar att vara en framgångsrik stylist och hon var bra på det oftast.
-          Ok, sade hon glatt.

Vi gick till min garderob och hon började rota runt jag satte mig på sängen och borstade håret.
-                             This one, sa hon och drog fram en blommig blus.

Jag tog den och satte på mig den medans hon fortsatte att rota runt. Till slut tog hon fram ett par svarta shorts. Jag satte på mig det och kollade nig i spegeln det såg faktiskt ok ut.
-          Thank you it actually looks great, sa jag.
-          Actually? sa hon med eftertryck och började kittla mig. Jag började skratta men tillslut medgav jag mig besegrad.

Hon gick bort och gjorde i ordning sig och jag sminkade mig och plattade håret. När vi var klara tog jag min väska och satte på mig ett par ballerina skor och vi började gå till skolan. Ashley var ju några år äldre än mig så vi gick inte i skolan i samma bygnad. Vi sa hejdå och jag gick bort till det stora huset.

Skoldagen flög förbi och innan jag visste ordet var skoldagen slut och jag tog upp telefonen och ringde upp Harry. Han svarade efter två signaler.
-          Hi it´s Harry, sa han glatt.
-          Hi this is Annie I have finished school now, sa jag lite tveksamt.
-          Ok go to starbucks at Oxford street, svarade han.
-          OK bye see you soon, svarade jag lite tveksamt.
-          Ok see you soon bye, sa han.

Jag började gå det var ju en bit. När jag kom in på caféet såg jag honom inte först men så kollade jag lite noggrannare och då såg jag att det satt en kille längst in i caféet  med hatt och solglasögon som liknade Harry. Jag gick tveksamt fram emot honom. Så kollade han upp och vinkade till mig då gick jag fram till honom men skulle jag krama honom eller skulle det bli för pinsamt innan jag han bestämma mig ställde han sig upp och kramade mig och sa hej jag hejade tillbaka och så satte vi oss ner.
-          I actually took the liberty to order for you I hope it´s ok, sa han och gav mig en mugg.
-          Thank you what is it? Sa jag.
-          It´s hot chocolate I didn´t know if you liked coffee hehe, sa han.
-           Ok, sa jag och log.
-          Do you like my disguise, frågade han med ett leende och flyttade ner glasögonen på näsan.
-          Yeah it´s great, skrattade jag.

Vi satt och pratade ett tag och vi hade det väldigt kul i alla fall jag men Harry tyckte nog också det eftersom han skrattade nästan lika mycket som mig.
-          So have you searched me up on Google yet? Frågade han med ett snett leende.
-          Actually  I have not done that yet hehe, svarade jag.
-          Wow how could you not? Frågade han.
-          I just didn´t feel like I needed to but now when you say so I might, svarade jag med ett leende.

Hon var verkligen jätte trevlig och det gick bra. Plötsligt såg jag hur en tjej som stod vid kassan började kolla på mig och hon tog upp sin telefon kollade på mig igen. Hon tryckte in något i telefonen. Sen beställde hon. Jag blev orolig tänk om hon kände igen mig. så kanske det skulle komma någon mer och jag ville inte utsätta Annie för det i alla fall inte ännu.
-          So do you want to come over to my place and watch a movie? Frågade jag Annie för jag tänkte att det var dags att förflytta mig om någon annan kände igen mig.
-          Ok, svarade hon glatt.

Vi gick ut ur caféet och fortsatte hem till mig. Vi pratade om lite allt möjligt på vägen dit. När vi kom fram så såg jag att det stog en del fans ute så jag stoppade Annie och sa.
-          I think it´s best if we take the back way.

Jag tog hennes hand och började gå tillbaka runt huset. Vi gick in genom dörren och in i hissen. Hon kollade upp på mig och sa.
-          Why didn´t you want to go thru the fans.
-          Uhm our fans are sometimes a bit crazy and I have gotten hatred on girls I´ve dated before and I don´t think that I could stand it if you´ve got hurt, sa jag och tog ett hårstrå som fallit framför hennes ansikte och la det bakom hennes öra.
-          Well thank you then, sa hon och log jag log tillbaka och hissdörrarna öppnades. Vi gick ut och in i lägenheten.

Vi gick bort till soffan och jag frågade.
-          So what movie do you want to watch? frågade jag.
-          I don´t know you can chose, svarade hon och satte sig I soffan.
-          Ok, sa jag och tog fram Love actually.
-          Are you being serious frågade hon när hon såg vilken film jag valt.
-          Dead serious, svarade jag allvarligt och stoppade in DVD skivan.

Jag satte mig bredvid henne och startade filmen. Jag tog hennes hand och hon kollade in i mina ögon och flyttade sig lite närmare mig och lutade sig mot mig jag släppte hennes hand och förflyttade den över hennes axel och tog hennes hand med min lediga hand. Vi satt och myste igenom hela filmen. När den var slut var hon tvungen att gå för hon hade skola nästa dag. Jag följde henne till dörren.
-          Are you shore you have to leave, frågade jag.
-          Yes but I wish I didn´t have to but I need to go to school you know and if I stay here I never leave, skrattade hon och gick fram till mig.
-          I had a really great time today, sa hon och kollade in I mima ögon.
-          Me too, you have really pretty eyes, sa jag till henne och hon kollade blygt ner I marken jag tog mina fingrar under hennes haka och tog upp den och lutade mig fram och kysste henne. Hon tog sina armar runt min nacke och jag tog mina händer om hennes midja. När vi särade våra läppar tillslut så stod vi bara där en stund och höll om varandra det var mysigt men tillslut var hon tvungen att gå sa vi sa hejdå.



Förlåt förlåt jag vet att det var as länge sen jag skrev men nu när det är lov skrev jag lite ska försöka bli bättre på att updatera och jag vet att det kan vara många stavfel så jag ber om ursäkt för det. Så nu har jag börjat skriva i word kanske det blir bättre. Komentera gärna vad ni tyckte ;)

Och juste bytte så de pratar på engelska så det blir mer realistiskt om det nu kan vara det.

Kommentarer
Postat av: KUSINEN !!

:D, kul att du börjat skriva konversationerna på engelska eftersom de skulle ha pratat på engelska för verklighetstrogen, du har bra handling, lycka till med fortsättningen. xD

2012-02-15 @ 12:18:32
URL: http://secj.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för kommentaren! Jag gillar också att skriva långa kapitel :)

Jag gillar din novell! Vill du göra länkbyte? :D

2012-02-25 @ 13:54:49
URL: http://trueloveforonedirction.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jättebra att du bytte till engelska! :)

Din novell är grym hittills :)

2012-02-26 @ 13:48:29
URL: http://onednovelllll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu