Everything about you-Kap 1: First meet


20090308133341_largeTumblr_ls72xr1luh1qe6r2qo1_500_large
Jag sitter på en bar i centrala London med ett glas öl framför mig. Jag känner mig ganska patetisk att jag sitter här ensam på en Lördag kväll. En kille sätter sig brevid mig och säger.
-Vad gör en tjej som du ensam i en tom bar en Lördag kväll?
-Mina vänner dumpade mig för att gå till en klubb och du?  Jag kollar upp och känner igen hans ansikte men jag kan inte placera det men han är ganska söt med det bruna lockiga håret och de gröna ögonen.
-Samma här, svarar han
-Har vi träffats förut jag känner igen dig från något?
-Nej jag tror inte det.
-Är inte du med i det där pojkbandet One Direction? Flyger det ur mig.
-Nej jag är ledsen det är inte jag men mitt namn är Harry Dock, svarar han med ett leende.
-Åh det där var pinsamt..........Jag är Annie, säger jag rodnande.
-Så varför ville du inte till klubben med dina vänner?
-Jag är inte 21 år ännu och du?
-Inte jag heller, Till bartendern som kommer ingående: -Kan jag få en öl?
-Regestrerings tack, Hantar fram ssin plånbok och tar fram kortet jag kikar på det och ser att han är född samma år som jag det betyder att han är 18 också, åhh vad är oddsen att hitta en söt kille som är "ledig" en Lördag kväll (i din ålder som inte är en total nörd) Jag ska berätta inte så stora. Jag börjar tro att han är en mördare eller någonting. Sådannahär saker händer inte till tjejer som mig jag menar jag är inte så söt eller smal (jag är inte den smalaste precis).Han får sin öl och vänder sig mot mig och säger.
-Så här sitter vi två ensamma själar som har blivit dumpade av våra vänner skål till det.
-Skål

några öl senare
-Och jag älskar Titanic det är min favorit film genom tiderna, säger jag
-Min med
-Visst, säger jag med en ironisk röst
-Det är sant jag älskar den men jag säger till alla att min favorit film är Fightclub, säger han. Det är faktiskt ganska sött om det är sant även om det inte är det är det fortfarande lite gulligt.
-Verkligen det är faktisk ganska gulligt, Säger jag och viskar
-Jag lovar att inte berätta det för någon. Han skrattar lite och säger.
-Jag tror faktiskt att jag har den hemma om du vill ha bevis.
-Faktiskt så skulle jag vilja ha lite bevis, säger jag efter som han är ganska gullig och jag inte skulle tacka nej till att se Titanic.
-Då går vi då!
Jag börjar sträcka mig efter min plånbok för att betala mina öl men han stoppar och säger.
-Jag tar det.
Jag försöker att protestrera lite men han verkar vara en gentleman så jag ger upp.
Vi går en bit.
-Är det långt härifrån? Jag måste tänka på mina stakars fötter jag har jätte höga klackar, skrattar jag fram.
-Nej, det är runt hörnet, svarar han och lägger sin arm runt min midja som stöd, jag ler tacksamt och lägger min arm runt hans midja.
Vi pratar om våran "passion" för Titanic på vägen.
PLötsligt stannar han och säger.
-Vi är framme. Jag kollar upp och ser en jätte fin byggnad framför mig och tänker att han kanske har väldigt rika föräldrar eller nått. Han går fram till porttelefonen, skriver in koden, öppnar dörren och vi går till hissen till hans lägenhet.
-Så har du en rumskamrat? frågar jag.
-Ja det har jag men han är hos sin flickvän ikväll, säger han med ett lurigt leende på läpparna. Hiss dörrarna öppnas och vi kommer in i ett litet rum med en dörr, han går fram till den tar fram nycklar ur hans ficka, låser upp dörren, öppnar den och säger.
-Damerna först.
Jag går in men kan inte hjälpa att bli lite paff när jag går in det är så fint jag kommer på att det kanske är otrevligt att stirra så jag säger.
-Vilket fint ställe du har här.
-Men tack, säger han, tar av sig sina skor och jacka jag följer hans exempel. Han leder in mig i vad jag misstänker är vardagsrummet.
-Du kan sätta dig här medans jag letar upp den.
-Ok, säger jag och sätter mig på soffan. Han öppnar ett stort skåp fyllt mad dvds och blurays jag menar det var många. Han söker över ryggarna på dem med hans pekfinger på jakt efter filmen.
-Åh det var stor film samling du har där.
-Tack, Jag har sett ungefär hälften av dem.....åh här är den. Han tar ut dvdn tar ut den och stoppar in den i dvd spelarn under den gigantiska tv:n. Han sätter sig brevid mig och sätter på den. Vi sätter oss närmare och närmare under filmens gång tills vi sitter så nära att jag kan höra hans varje andetag det är rätt så mysigt.


Det är vid slutet av filmen jag hör hennes regelbundna andetag hon har somnat. Tur tänker jag så hör hon inte att jag sitter här och grinar åt slutet an Titanic. Hon var riktigt trevlig och söt. Men jag kände mig lite skylldig om att jag ljög om vem jag var men jag ville bara se om hon skulle mig även utan att veta. Jag börjar känna hur jag börjar nicka till det är bäst att jag stänger av filmen. Undrar om hon blir sur att jag inte väckte henne när hon somnade men det tar jag imorgon. Jag lägger mig tillrätta i soffan försiktigt jag vill ju inte väcka Annie som ligger brevid mig.

Så här är första kapitlet av novellen hoppas ni gillar den så skriv gärna en kommentar under =) vill gärna ha lite respons. Vill bara tillägga att all fakta är kanske inte 100% korrekt.

Happy Birtday Harry!!!  <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tyckte det var jätte bra!

2012-02-01 @ 19:54:52
Postat av: Nicole

Jättebra :)

2012-02-01 @ 20:46:06
URL: http://onedirectionislove.blogg.se/
Postat av: one direction fan

Jätte bra novell. Kan jag skriva noveller med dig????

2012-02-01 @ 22:27:54
Postat av: KUSINEN !!

heej, tyckte den var jättebra, det du kan tänka på är med kommatecken och punk, stor bokstav, typ. men fortsätt absolut med den, om ni ska skriva berättelse sedan i skolan så har du ju en du kan visa upp :D ses lördag 11

2012-02-02 @ 19:00:59
Postat av: KUSINEN !!

heej, tyckte den var jättebra, det du kan tänka på är med kommatecken och punk, stor bokstav, typ. men fortsätt absolut med den, om ni ska skriva berättelse sedan i skolan så har du ju en du kan visa upp :D ses lördag 11

2012-02-02 @ 19:02:00
URL: http://secj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu